Παρασκευή 20 Μαρτίου 2015

Ο ΠΡΟΣΚΟΠΙΣΜΟΣ ΣΤΑ ΣΕΡΡΑΣ ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΑΝΑΔΡΟΜΗ 1910 - 1980


Αγαπητοί Παλαιοί και Νέοι Πρόσκοποι ,

Η παρούσα εργασία μου , καταγραφή των Ιστορικών γεγονότων και της εν γένει δραστηριότητας του Προσκοπισμού στο Νομό Σερρών από της Ιδρύσεως του το 1910 μέχρι και το 1980 έγινε με μοναδικό σκοπό την διάσωση των στοιχείων αυτών και την παράδοσή των στους νεωτέρους για να μπορέσουν να τα γνωρίσουν να τα αξιοποιήσουν , να τα συμπληρώσουν και να συνεχίσουν την καταγραφή των γεγονότων μετά το 1980 για να τα παραδώσουν στους νεωτέρους .
Το 1980 είναι σταθμός για μένα διότι τότε τερμάτισα την μακρόχρονη προσφορά μου στον Προσκοπισμό 1945 – 1980 .
Η εργασία μου αυτή ήταν επίπονη και δύσκολη διότι δυστυχώς από το 1910 μέχρι το 1965 δεν υπήρχε οργανωμένο Αρχείο στην Περιφερειακή Εφορεία Προσκόπων Σερρών και όλα τα στοιχεία τα περισυνέλεξα με κόπο από πληροφορίες φίλων που διετέλεσαν Πρόσκοποι .
Πολλά στοιχεία για την περίοδο 1910 μέχρι 1938 μου έδωσε ο εξ Αθηνών Γεώργιος Βλάχος ο οποίος υπηρέτη ως Ανθυπολοχαγός στα Σέρρας και είναι ο Ιδρυτής του Προσκοπισμού στην περιοχή μας .
Είμαι βέβαιος ότι στην εργασία μου αυτή θα υπάρχουν αρκετά λάθη και παραλείψεις και θα παρακαλούσα να μου συγχωρεθούν και ελπίζω να βρεθεί κάποιος άλλος να τα διορθώσει και να τα συμπληρώσει .
Εγώ είμαι ευτυχής που μπόρεσα να φέρω στην επιφάνεια πολλά χρήσιμα στοιχεία που θα χάνονταν με το πέρασμα του χρόνου .
Την παρούσα εργασία μου δεν μπόρεσα να εκδώσω σε κανονική έκδοση βιβλίου και σε πολλά αντίτυπα λόγω της μεγάλης δαπάνης που απαιτείται και δεν θέλησα να επιβαρύνω κανέναν , νομίζω όμως ότι και με την έκδοσή της έστω και με τον τρόπο αυτό θα διασωθούν πολλά στοιχεία της Προσκοπικής κίνησης στο Νομό Σερρών.
Ζητώ συγνώμη από όσους τυχών παρέλειψα άθελά μου να τους αναφέρω, καθώς και για γεγονότα που τυχόν παρελήφθησαν για τους λόγους που προανέφερα.
Πιστεύω ότι όσοι διετέλεσαν Πρόσκοποι που είναι πάρα πολλοί , διαβάζοντας τα γραφόμενά  μου θα αναπολήσουν την ωραία παλαιά καλή.
Προσκοπική ζωή που έζησαν στα παιδικά τους χρόνια .

Με Προσκοπικούς Χαιρετισμούς

Νικόλαος Χρήστου Χρηστίδης
Τ. Περιφερειακός Έφορος Σερρών
Τ.Α! Αντιπρόεδρος Δ.Σ του ΣΕΠ
Σέρρες 2002 





1 σχόλιο:

  1. Γειά σου Αρχηγέ θα σε παρακαλούσα εάν γίνεται να μου στείλεις το βιβλίο σου και σε μένα αφου είμαι και εγω πρόσκοπος και μαζεύω και παλια προσκοπικά βιβλία με αντικαταβολή ή με κατάθεση σε τράπεζα πρίν με Προσκοπικούς χαιρετισμούς Αθανάσιος Στεργιόπουλος πρόσκοπος Πειραιά απάντησε μου εανν θέλεις στο atstergiopoulos@yahoo.gr

    ΑπάντησηΔιαγραφή